Alle nieuwsberichten

Buitenlandse zaken op Multichannel

Hoe scoor je continu een 9+ in klanttevredenheid? 24 uur per dag, 7 dagen per week staat het frontoffice in Den Haag klaar om vragen uit alle windstreken te beantwoorden. In vier talen. De afgelopen jaren heeft het Ministerie van Buitenlandse Zaken sterk geïnvesteerd in de vernieuwing van dienstverlening. En het Ministerie is nog niet klaar.


Hoe ontwikkelen zij deze dienstverlening verder in de komende periode? En wat zijn de uitdagingen in een complexe wereld, met ook 140 ambassades die invloed hebben op deze dienstverlening? Deze en meer vragen komen aan bod in deze interactieve sessie.

Op 19 april neemt Daniël Timmermans je tijdens Multichannel Conference mee in hun uitdagingen. Zien we u daar? 

 

AANMELDEN1

Over de spreker:
Daniël Timmermans
Daniël is altijd gericht op de vraag hoe de overheid mensen zo goed mogelijk kan helpen, met als resultaat simpele en menselijke dienstverlening. Inmiddels is hij ruim 15 jaar werkzaam als manager binnen dienstverlening in de overheid. Zowel bij de Rijksoverheid (ministerie van Algemene Zaken en nu Buitenlandse Zaken) als gemeenten en uitvoeringsorganisaties zoals het CAK.

Genesys neemt Altocloud over AI

Naarden, 27 februari 2018— Genesys, wereldwijd leider in omnichannel customer experience en contact center oplossingen, heeft de overname afgerond van Altocloud Ltd., een specialist in cloudgebaseerde customer journey analytics. De toevoeging van de Altocloud-oplossing aan het Genesys-portfolio versterkt de kracht van artificial intelligence (AI) en machine learning. Organisaties kunnen zo responsieve, voorspellende klantervaringen realiseren met een volledige context in alle stadia van de customer journey – van marketing tot sales tot service.

“Met de acquisitie van Altocloud optimaliseren en verbinden we nog beter de hele customer journey gericht op de beste resultaten,” zegt Paul Segre, CEO van Genesys. “We zijn met name enthousiast over applicaties, zoals Altocloud, waarmee organisaties live een beeld vormen van het gedrag van consumenten en hun potentieel als klanten. Met deze inzichten kunnen medewerkers direct actie ondernemen en zijn bedrijven beter dan ooit gepositioneerd voor de conversie van shoppers naar kopers, van leads naar klanten en van consumenten naar merkfans.”

Met deze acquisitie vergroot Genesys de mogelijkhedi om op het juiste moment aan te sluiten en in te grijpen in een customer’s journey en een gewenste actie te stimuleren zoals het kopen van een product, de registratie voor een event of het boeken van een reis. Huidige klanten van Altocloud zien significante verbeteringen in hun key business metrics zoals:

- Een internationale leverancier van oplossingen voor het delen van spraak, video en content reduceerde de cost-per-lead met 62% en de cost-per-chat met 72%.
- Een grote leverancier van draagbare, draadloze sensoren vergrootte de ratio voor customer engagement met bijna 80% zonder extra medewerkers in sales of marketing.
- Een grote online retailer realiseerde een reductie van 30% in niet afgeronde bestellingen.


“Ieder bedrijf worstelt met een enorme uitdaging: hoe maken we veel beter gebruik van het eindeloze potentieel van digitale kanalen en betrekken klanten we zo dat het meer resultaat oplevert,” zegt Nancy Jamison, analist ICT bij Frost & Sullivan. “Door het toevoegen van de innovatieve, bewezen technologie van Altocloud aan het aanbod van Genesys krijgen bedrijven exponentieel meer mogelijkheden om inzicht te krijgen hoe en wanneer ze een interactie moeten aangaan met klanten. Dit is een aantrekkelijk onderscheidend vermogen dat de positie verstevigt van Genesys als leider in customer experience.”

De combinatie van Genesys en Altocloud maakt dat bedrijven in realtime een customer journey kunnen beoordelen en voorspellen op verschillende kanalen: terwijl ze live de website bezoeken, een mobiele app gebruiken of in gesprek zijn met een medewerker. AI en machine learning gebruiken voorgedefinieerde persona’s en analyses van eerder gedrag voor het automatisch voorspellen van de uitkomst en het geven van context aan de customer journey. Het resulteert in organisaties die de beste actie door de juiste medewerker leveren, met een grotere kans op succes.

“Altocloud is gebouwd omdat we de kans zagen om dynamischer en beter resultaten te realiseren door de kracht en het potentieel van AI,” zegt Barry O’Sullivan, CEO van Altocloud. “We zijn ontzettend enthousiast over de aansluiting bij een ervaren innovator in customer experience en leider in AI als Genesys. Het vergroot het bereik van onze revolutionaire technologie voor journey management en we kunnen wereldwijd duizenden bedrijven helpen met hyper-gepersonaliseerde, digitaal verbonden ervaringen.”

Altocloud heeft een hoofdkantoor in Galway, Ierland, en een kleiner kantoor in de US.

De customer journey management oplossing van Altocloud is een perfecte aanvulling voor de strategie van Blended AI van Genesys die AI combineert met de kracht het persoonlijke contact. Dit wordt versterkt door Kate, de personificatie van AI, automatisering en machine learning van Genesys, die klanten en agenten helpt bij het sneller en efficiënter oplossen van problemen.

Whatsapp Business beschikbaar

WhatsApp Business maakt het mogelijk voor jou om als bedrijf een aanwezigheid te hebben op WhatsApp, meer efficiënt te communiceren met jouw klanten en je te helpen jouw bedrijf te laten groeien.

Als je een ander nummer hebt voor jouw bedrijf dan voor jouw persoonlijke nummer(s), dan kun je zowel WhatsApp Business als WhatsApp Messenger geïnstalleerd hebben op dezelfde telefoon en ze registreren met verschillende nummers.

 

Naast de functies die ook beschikbaar zijn in WhatsApp Messenger, biedt WhatsApp Business:

• BEDRIJFSPROFIEL: Maak een profiel aan voor jouw bedrijf om jouw klanten te helpen bruikbare informatie te vinden, zoals jouw website, locatie of contactinformatie.

• TOOLS VOOR BEDRIJFSBERICHTEN: Gebruik afwezigheidsberichten om aan te geven wanneer je afwezig bent en gebruik een begroeting om jouw klanten een introductie te sturen wanneer zij jou voor de eerste keer een bericht sturen.

• GEBRUIK VAN EEN VAST NUMMER: Je kunt een vast nummer gebruiken voor WhatsApp Business en klanten kunnen jou berichten sturen op dat nummer. Om een vast nummer te verifiëren, selecteer je de optie 'Bel me' om de code te ontvangen via een telefoontje.

• GEBRUIK ZOWEL WHATSAPP BUSINESS ALS WHATSAPP MESSENGER: Je kunt zowel WhatsApp Business als WhatsApp Messenger gebruikten op dezelfde telefoon. Iedere app moet echter wel een ander nummer gebruiken.

• WHATSAPP WEB: Je kunt efficiënter reageren op jouw klanten vanuit de browser van jouw computer.

 

WhatsApp Business is ontwikkeld met WhatsApp Messenger als basis en bevat alle vertrouwde functies, zoals het verzenden van multimedia, gratis bellen*, het gratis verzenden van internationale berichten*, groepschat, offline berichten en veel meer.

*Datakosten zijn mogelijk van toepassing. Neem contact op met jouw mobiele aanbieder voor meer informatie.

 

Bron: https://www.whatsapp.com/business/

 

Welkom Maarten

Per 1 februari start Maarten van de Pavoordt bij ons als Business Consultant. Maarten is zeer ervaren in het werkveld van Omnichannel Contact Centers. Het is zijn drijfveer om bedrijven te helpen bij het bieden van een optimale klantbeleving die klanten verrast en ontzorgt.

Met meer dan 27 jaar ervaring in functies in sales, marketing, consultancy en business development heeft hij goed zicht op marktontwikkelingen en trends in de branche. Het is zijn passie om mijn collega's en klanten te ondersteunen bij het slimmer, beter en gemakkelijker maken van klantcontact.

Wij zijn erg blij met de komst van Maarten. Zijn ervaring en passie voor het vak passen goed bij ons bedrijf en het team. We wensen hem veel plezier in deze functie!

Genesys ziet groeispurt PureConnect

Ruim 80% van de nieuwe klanten vervangt een legacy-oplossing van Avaya, Cisco en anderen

Naarden, 23 januari 2018 —Genesys (www.genesys.com), wereldwijd leider in omnichannel oplossingen voor customer experience en contact centers, maakt bekend dat bijna 100 topmerken het afgelopen jaar zijn gestart met een omnichannel engagement-oplossing van Genesys PureConnect. In meer dan 80% van de gevallen gaat het om een vervanging van legacysystemen van Avaya, Cisco en anderen om tegemoet te komen aan de behoefte van klanten aan hypergepersonaliseerde, altijd beschikbare service via telefoon, email, chat en sms.

Nieuwe klanten in 2017 zijn onder andere The Coca-Cola Company, een grote leverancier van financiële software, internationale IT-netwerkleveranciers, Abanca en Transat.
Ook het resellerkanaal is in alle werelddelen flink gegroeid het afgelopen jaar.

Genesys heeft bovendien de investeringen in PureConnect flink verhoogd voor R&D, sales, marketing en customer support om de verwachtingen te kunnen blijven overtreffen.
Tom Eggemeier, president van Genesys: ‘PureConnect anticipeert al twintig jaar op veranderingen in de markt met innovaties die passen bij de verwachtingen van de klant. Genesys zet deze proactieve, continue investering voort: wat al fantastisch is maken we nog beter op het gebied van analytics, omnichannel, webification en versnelling van de cloud.”

Ruim 200 developers richten zich op PureConnect en bouwen aan het PureConnect voor de toekomst. Alleen al in 2017 heeft Genesys meer dan 50 nieuwe functionaliteiten en verbeteringen toegevoegd aan PureConnect. Een aantal van de belangrijkste zijn:


- User Interface: een nieuwe en moderne webgebaseerde user interface voor het beheer van customer engagement van alle kanalen, waaronder sms, - eenvoudig in gebruik en met minder training.

- Analytics en Reporting: makkelijk data exporteren en begrijpen door een nieuw webgebaseerd data-woordenboek voor analytics en een extractie-tool die zorgen voor meer flexibiliteit en controle.

- Self-service: nieuwe spraakherkenning en text-to-speech talen voor automatiseren van selfservice voor een grotere nauwkeurigheid en meer mogelijkheden om dit internationaal in te zetten.

- Workforce Optimization: aanvullende ondersteuning voor OPUS-audiobestandenverbetert de kwaliteit van audio en nog betere post-call analytics door de nieuwe dubbele kanaalopnames die de audio van de agent en de klant apart registeert.

Nancy Jamison, principal analist van Frost & Sullivan: “PureConnect blijft een krachtig product met een stevige omnichannel-basis voor het realiseren van customer journeys met tevreden klanten. Aanpasbaar, eenvoudig in het beheer en met flexibele opties voor de toepassing biedt het een ideale route voor bedrijven die geïnteresseerd zijn in een overstap naar de cloud maar nog niet toe zijn aan de publieke cloud.”

Over PureConnect
PureConnect is een beproefd, alles-in-één aanbod voor omnichannel engagement dat snel kan worden ingezet, eenvoudig is in het beheer en flexibel en makkelijk aan te passen op specifieke behoeftes in de commerciële en midmarket segmenten. Zowel onpremise als in de cloud gebruikt PureConnect dezelfde software en blijft het bij een transitie vertrouwd en eenvoudig in gebruik. Zo bepalen organisaties zelf hoe ze overstappen, blenden en groeien.

=========

Over Genesys
Genesys® verzorgt wereldwijd 25 miljard geweldige klantervaringen per jaar. Dit succes komt door werknemers en klanten elke dag met elkaar te verbinden, op alle kanalen. Meer dan 10.000 bedrijven in ruim 100 landen vertrouwen op ons customer experience-platform voor uitstekende bedrijfsresultaten en het opbouwen van langdurige relaties. Dankzij de combinatie van de beste technologie en menselijk vernuft zijn onze oplossingen een afspiegeling van natuurlijke communicatie, en werken zoals u denkt. Onze marktleidende oplossingen stimuleren daadwerkelijke betrokkenheid en presteren optimaal op alle kanalen, zowel on-premise als in de cloud. Communicatie zoals die hoort te zijn: vloeiend, intuïtief en resultaatgericht.

 

Bron: www.persberichten.com

 

Search

Meld u aan voor onze nieuwsbrief

Wij gebruiken de gegevens die u op dit formulier verstrekt om u te informeren via onze e-mail nieuwsbrief. Hiermee brengen we u op de hoogte van evenementen en interessante nieuwsfeiten uit de branche.

U kunt op elk moment van gedachten veranderen door op de link Abonnement opzeggen te klikken in de voettekst van elke email die u van ons ontvangt, of door contact met ons op te nemen via marketing@frontline.nl. We zullen uw gegevens met respect behandelen. Bezoek onze website voor meer informatie over hoe wij omgaan met uw privacy. Door op aanmelden te klikken, stemt u ermee in dat wij uw gegevens mogen verwerken in overeenstemming met deze voorwaarden.

* verplicht veld