Alle nieuwsberichten

Whatsapp Business


Vanaf 1 december 2019 wordt het door Facebook niet meer toegestaan dat bedrijven WhatsApp gebruiken, zonder daarbij gebruik te maken van de officiële WhatsApp Business oplossing. Wanneer WhatsApp reeds als klantcontact kanaal wordt gebruikt of je van plan bent om het in te zetten voor het contactcenter, dan adviseren wij gebruik te maken van deze officiële API. Om gebruik te kunnen maken van WhatsApp Business is het verplicht om je bedrijf aan te melden bij Facebook. Facebook heeft strenge regels voor het gebruik van WhatsApp en niet elk bedrijf krijgt hiervoor de toestemming. Je kunt je bedrijf aanmelden door een account aan te maken op: https://business.facebook.com. Na de aanmelding kun je toestemming vragen om WhatsApp Business te gebruiken via het beveiligingscentrum. (https://business.facebook.com/settings/security)


Wat is de WhatsApp Business Solution?
Deze oplossing biedt bedrijven de mogelijkheid om via een officieel account WhatsApp in te zetten als communicatiekanaal met klanten. Hiervoor zijn twee mogelijkheden:

1. De klant neemt zelf contact op

2. Conversatie starten met ‘Message templates’


1. Klant neem zelf contact op
Wanneer een klant zelf besluit contact op te nemen met je organisatie dan is het customer care window van kracht.  Dit betreft een 24-uurs window dat begint op het moment dat je klant je bedrijf heeft bereikt via WhatsApp. In deze tijd kan het bedrijf zowel Session Messages als Message Templates versturen.Een Session Message, zoals Facebook dit noemt, zijn aangepaste berichten als reactie op berichten in chat zoals je die nu ook kent, echter wel binnen 24 uur. Mocht het bericht na 24 uur worden beantwoord dan brengt Facebook hiervoor kosten in rekening. Momenteel is dat circa 8 cent per bericht. 

2. Conversatie starten met Message templates

Wanneer je bedrijf klanten wil bereiken met een WhatsApp bericht kan er gebruik gemaakt worden van Message Templates. Een Message template is een vooraf goedgekeurd bericht die zowel binnen als buiten het customer care window kosteloos kan worden verzonden. Deze berichten kunnen worden gebruikt om meldingen te verzenden en klanten opnieuw te betrekken in je gesprek met een actieve opt-in. Message Templates worden goedgekeurd door WhatsApp Business. Je kunt je eigen templates ter goedkeuring invoeren of gebruik maken van de bestaande Message Templates die je WhatsApp Business distributeur aanbiedt.
Omdat de WhatsApp Business oplossing bedoeld is als een klantenservicekanaal, is het versturen van reclame-, marketing- en promotieberichten verboden.

 

Heb je nog vragen wat dit betekent voor jouw organisatie of contact center? Wij helpen je graag verder. 
Neem contact op met onze collega Joost Dijkhuis via: 088-2680748 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

Voor_elk_kanaal_een_bot_PvKO.png

Hoe slim kunnen we een bot maken zodat we onze klanten nog beter helpen? 


Foute antwoorden op vragen en verkeerde interpretaties door de bot waren dagelijkse ergernissen van klanten. De eerste bots gaven alleen antwoorden die waren geprogrammeerd. Langzaam zien we de bot gelukkig steeds beter en productiever worden en kunnen we zelfs al nadenken over hoe we met de inzet van bots de klant nóg beter kunnen bedienen. Hoe slim kunnen we die bot maken en wat zijn de uitdagingen die we tegenkomen bij de zogeheten ‘bot first approach’? 


Alexander van den Wall Bake, Innovation Manager bij Aegon, heet ons van harte welkom bij deze Ronde Tafel, georganiseerd door PvKO. Op de mooie locatie van Aegon in Den Haag starten we deze ochtend die mede mogelijk gemaakt wordt door Frontline. 
Met een mooie groep deelnemers, waaronder mensen van Drukwerkdeal, Continuum, Het Juridisch Loket en de Politie ontstaan goede discussies waar de verschillende organisaties tegenaan lopen als het gaat om het inzetten van een bot voor de verschillende kanalen.

 
De verschillende uitdagingen bij een Bot first approach: 
Hoe ga je naar 1 kennisbron toe? 1 kennismanagementsysteem is de kern van Bot first. 
Hoe zet je kennisartikelen om naar conversaties? 
Hoe gaat je bot relevant zijn, zonder opdringerig te zijn? Daarvoor is inzage in privé zaken nodig zoals rekeningen, social media.  
Voor wie zet je de bot in, de medewerker of juist voor de klanten?
Wanneer gaat je gesprek over naar de medewerker? 
Hoe routeer je slim de chat naar de juiste medewerker? 
Welke taal gebruik je richting je klanten? 
Hoe ver mag je bot gaan voordat het echt bot wordt?

 

PvKO Bot first approachDeze ene zin bevat voldoende info om de hele schadecase af te handelen. Wat je dus niet wilt is dat de bot dan gaat vragen: waar, wanneer etc.

Met de Bot first approach wil je naar 1 kennisbron toe, 1 zogeheten Botcore. Deze Botcore verzorgt alle kanalen voor zowel alle doelgroepen over alle kanalen. 80% van de conversaties is te automatiseren. Niet alleen via chat, maak ook via voice en via video. De inhoud van een conversatie wijzigt niet door de keuze van het kanaal, alleen de manier waarop de informatie wordt overgebracht. Alleen als de bot er niet uitkomt, of we dit zelf willen, wordt een gesprek geëscaleerd naar een medewerker. 


Zo maak je de bot nóg beter!
- Zorg ervoor dat je bot relevant is. Werkt de chat een eerste keer niet goed? Dan gebruiken klanten het de volgende keer ook niet meer. 
- Begin klein. Bijvoorbeeld met je top 5 vragen en doe dat heel erg goed. Automatiseer deze vragen, laat het de bot afhandelen. Als dit goed werkt, denk dan na over verdere uitbreiding. 
- Meet. Door digitaal contact kun je veel meten, bijvoorbeeld door keyword onderzoek. Ook op basis van gesprekken met klanten krijg je een hoop informatie. 
- Self learning bot. Op basis van antwoorden van klanten, kan je een self learning bot creëren. 
- Vraag je medewerkers. Je medewerkers spreken iedere dag de klanten. Laat hen suggesties geven wat nog mist in documentatie, processen of op de website.
- Blijf verbeteren. Creëer een ‘loop’ dat zowel je bot als je medewerker van elkaar blijven leren en dus steeds beter worden. 
- Verzamel de juiste mensen en kennis. Koppel je webcareteam aan de web- en kennisredacteuren voor de juiste kennis en bijbehorende antwoorden. Een bot is echt een andere manier van communiceren dan hoe de kennismanagers gewend zijn om stukken te schrijven voor een kennisbank. Mensen willen bot-conversaties die snel en eenvoudig zijn. 
- Bepaal het doel van je bot. Laat de bot aansluiten bij het doel van je organisatie. Bij Aegon is dat bijvoorbeeld het vertrouwen winnen van klanten. De bot moet hetzelfde doel nastreven en uitstralen. 
- Breng in kaart waar je bot waarde toevoegt. Kijk eens naar de irritant grid, ook wel value grid genoemd: waar voeg je waarde toe voor de klant en waar voor het bedrijf? Zeker in de hogere waardesegmenten wil je dat je bot conversie gaat krijgen.  

Afbeelding Irritant Grid

- Zorg voor een digital identity. Dit is een digitaal middel waarmee klanten zich kunnen identificeren. Dit versnelt alle processen. Overigens lopen we daarmee in Nederland heel erg achter. Er zijn wel verschillende initiatieven, zoals iDIN of Irma van de Radboud Universiteit. Een foto van je rijbewijs in combinatie met een selfie is een optie, maar dit moet je de klant steeds weer opnieuw doen. Wat je wil is dat je klanten steeds hetzelfde middel kan gebruiken. België is hier al verder mee, waar inmiddels meer dan een miljoen mensen Its me gebruiken.  
- Achterhaal waarom mensen contact opnemen. Vaak hebben we het over de emotie achterhalen in een gesprek. Uit nieuw onderzoek blijkt dat het interessanter is om te weten wat de achterliggende drijfveer is waarom mensen contact opnemen. De motivatie is veel voorspellender dan de emotie en geeft richting hoe je een gesprek het beste kan afhandelen. 
- Gebruik begrijpelijke taal. Ga je simpel praten tegen mensen die simpel praten? Of wil je het juist op een niveau hoger? Wat wil de klant graag en wat wil de organisatie bereiken, ook commercieel gezien?
- Bepaal voor wie je de bot wilt gebruiken. Wil je de bot voor intern gebruik inzetten om je medewerkers te ondersteunen? Of voor je klanten? Houd er bij de inzet voor klanten rekening mee dat de contactmomenten zeker niet minder worden en dat je uiteindelijk ook altijd warm contact wil houden. 
- Bepaal de ethiek van de bot. Het voordeel van een bot is dat hij ‘indiscreet’ kan zijn en prikkelende vragen stelt. En dit wordt ook nog geaccepteerd door de mensen! Als persoonlijk adviseur is het van belang de relatie met de klant goed te houden. Een bot daarentegen is wat afstandelijker. Vragen als: Wat doe je als je dat ene huis wilt kopen op jullie gezamenlijke salaris en jullie na 5 jaar gaan scheiden? Menig adviseur zal het stellen van die vraag zo lang mogelijk uitstellen…


Kijkend naar de toekomst…
Alexander licht de 3 horizon modellen toe:
Horizon I: Wat is nu al mogelijk?
Horizon II: Wat is in ontwikkeling?
Horizon III: Het komt eraan, maar hoe het eruit ziet en wat de tijdslijn is, weten we nog niet.  

HorizonVanuit de zaal volgt de vraag hoe hij de rol voor een bot ziet om proactief contact op te nemen met klanten? Bijvoorbeeld jaarlijks contact om te bespreken of je hypotheek nog wel bij je past. De technische mogelijkheden zijn er zeker al, licht hij toe. In de praktijk wordt het echter nog niet toegepast. 

De Politie geeft aan dat zij zien dat het verwachtingspatroon van de burger verandert; als mensen een bericht op social media zetten, verwachten ze dat er een (re)actie komt van de politie. 
Hoe mooi zou het dan zijn als de bot hier op inspeelt en herkent wat er gezegd wordt?

Bijvoorbeeld door de inzet van:
De Transactional robot - Dit is een bot die transacties doet en vragen stelt als: wanneer en waarom om zo voldoende informatie te verzamelen. Zo kan hij bijvoorbeeld een formulier invullen. Of als we nog een stap verder gaan: 
De virtual assistant - Deze combineert allerlei databronnen, weet daardoor al wie je bent en dan gaat hij met je in gesprek. 

 

Klinkt je dit als verre toekomst? Na deze morgen kunnen we concluderen van niet. We maken steeds snellere stappen als het gaat over de ontwikkeling en inzet van bots ter ondersteuning van de medewerkers en de klanten. En is jouw organisatie nog op zoek naar de ideale combinatie tussen mens en machine? Kom dan op 7 oktober naar de volgende PvKO sessie: Inspiratiesessie Mens en Robot. Jarno Duursma neemt je mee in zijn zoektocht en de ethische vragen die daarbij komen kijken.

VOOR BOVEN NIEUWSBERICHTEN 1

Call_IT_ISO_18295_Gecertificeerd.png

Complimenten aan onze klant Call-IT!

Call-IT ontving op 20 september het ISO 18295-certificaat. Het bedrijf voldoet als eerste in Nederland aan de wereldwijde kwaliteitsnorm voor contactcenters die in opdracht werken. 
Jack Rijks, Directeur Operations Call-IT International: “Na de vestiging in België hebben we nu ook het ISO-certificaat behaald in Nederland. Dat is een mooi bewijs dat Call-IT de kwaliteit onder controle heeft en dat we er alles aan doen om een optimale klantervaring te leveren. ISO 18295 helpt ons in het langduriger maken van partnerschappen met onze opdrachtgevers.” 


Toenemend besef 
“Ik ben er echt trots op het eerste certificaat in Nederland uit te reiken,” vertelt Geeske te Gussinklo, directeur van de Klantenservice Federatie, voorzitter van de Nederlandse ISO-commissie voor contactcenters. “We zien de belangstelling voor ISO-certificering toenemen: er komen wekelijks aanvragen voor de zelfevaluatie binnen. Het toenemende besef dat je met kwaliteit van klantcontact het verschil maakt, draagt daaraan bij. We zien dan ook dat opdrachtgevers deze ISO opnemen in RFP’s,” 


Continu verbeteren 
“Wij zijn ervan overtuigd dat meerdere branchegenoten zullen volgen. ISO 18295 helpt om niet alleen onze eigen service continu te verbeteren, maar ook de algemene kwaliteit in de contactcenterbranche. Dat juichen we altijd toe. Zo wordt het kaf van het koren gescheiden” aldus Naci Eroglu, General Manager, Call-IT International. 


Focus op de klant 
De ISO-norm heeft een primaire focus op de klant en geeft richtlijnen om processen in te richten. Het is een standaard voor service provision: wat merkt de klant van de kwaliteit, het serviceniveau en de klantgerichtheid van de organisatie? Er is aandacht voor databescherming, werkgeverschap, monitoring, continuïteit en de privacy van de klant.

 
Zaken op orde 
“Met ISO 18295 toont een bedrijf aan de zaken goed op orde te hebben in klantcontact. De certificering geeft klanten en externe stakeholders extra vertrouwen, geen overbodige luxe als je in deze tijd succesvol wilt ondernemen,” aldus Jurgen van Dueren den Hollander, Resource Manager North Europe van certificatie instelling Lloyd’s Register. 


Voor opdrachtgever én uitvoerder 
De ISO-standaard bestaat uit twee delen. Het eerste deel bevat eisen voor de serviceorganisatie. Het tweede deel is voor de opdrachtgever van het contactcenter. Facilitaire contactcenters kunnen zich laten certificeren met het eerste deel. Organisaties die opdrachtgever zijn kunnen zich laten certificeren met het tweede deel van de standaard. Voor een organisatie met een inhouse contactcenter geldt dat het zich voor beide delen kan certificeren. Die organisatie is immers opdrachtgever en uitvoerder tegelijk.

 

BRON: klantenservicefederatie.nl

 

Interview_Hans_Reuver_Frontline.png

Hans Reuver maakte een jaar geleden de overstap van Teleperformance naar de IT-dienstverlener Frontline. Hoe is het om een corporate te verruilen voor een mkb-bedrijf? En welke kant wil Reuver op met Frontline?


Frontline (30 medewerkers, met name bekend als leverancier van Genesys-oplossingen) bestaat meer dan 20 jaar, en kreeg vorig jaar een nieuwe ceo. De veranderingen in de directie vallen samen met een veranderend IT-landschap voor klantcontact. “Bedrijven worstelen tegenwoordig nog maar zelden met bereikbaarheid,” licht algemeen directeur Hans Reuver toe. “Het gaat nu vooral om het digitaliseren van de dienstverlening, het integreren van meerdere kanalen, het vat krijgen op de enorme hoeveelheden data. Frontline doet tegenwoordig dus meer dan het leveren van software van partners, al staan we bekend als een system integrator of een value added reseller. In de kern helpen we onze klanten bij het oplossen van de uitdagingen op het gebied van klantcontact.”


Voor wie Frontline niet kent: Frontline bedient naast klanten zoals verzekeraars a.s.r., DSW en Zorg & Zekerheid ook de Persgroep, het ministerie van Buitenlandse Zaken en Bergman Clinics. Het bedrijf heeft ook een sterke footprint in de facilitaire sector met klanten als IPG en Callexcel. “Onze opdrachtgevers doen graag zaken met een flexibele partner die klantcontact persoonlijk, snel en gemakkelijk maakt. We hebben daarvoor naast een Nederlandstalige helpdesk met korte lijnen en snelle opvolging, business consultants die onze opdrachtgevers helpen om het klantcontact te optimaliseren,” aldus Reuver.


Steeds bredere oriëntatie
Reuver vindt klantcontact een ‘generiek proces’: “Klantcontact is niet branche-specifiek. Het heeft wel twee gezichten: de technologie moet goed en veilig werken, én goed aansluiten op menselijke werkprocessen. Daarbij komen de agenda’s van de contactcentermanager en die van de CIO niet altijd precies overeen. Het is belangrijk dat systemen niet alleen flexibel en kostenefficiënt zijn, maar ook dat ze de productiviteit van medewerkers bevorderen in plaats van in de weg zitten. Dat geldt voor alle functionaliteit binnen klantcontact: denk aan het afgeven van een planning of voor het maken van rapportages. We praten dus graag met mensen van de afdeling digital, marketing, het contactcenter én met IT. We hebben van oudsher technologie-experts aan boord, maar zij zijn de afgelopen tijd steeds breder qua oriëntatie geworden. Steeds vaker moeten zij zich richten op zowel de customer journey – het laten werken van kanalen en routering – als op de employee journey – WFM, kennismanagement – en business-optimalisatie.”

Die bredere scope ziet Reuver terug in de operatie van zijn klanten. “Bij de eindverantwoordelijkheid voor klantenservice komt best veel kijken. Dan hebben we het nog niet eens over datasecurity of het anticiperen op nieuwe ontwikkelingen: je moet je basis op orde hebben en je moet vooruitkijken. De functie van contactcentermanager wordt nog vaak onderschat. Daarom ondersteunen wij bijvoorbeeld als sponsor de verkiezing Contactcentermanager van het Jaar.”

Quote interview hans reuver


Korte lijnen
Hoe bevalt de overstap van Teleperformance naar Frontline? Reuver: “In een bepaald opzicht is de overgang niet zo groot. Beide bedrijven ondersteunen organisaties op het vlak van klantcontact. Het voordeel van een MKB-bedrijf als Frontline is dat er een compact team is, op één locatie. Je kunt dus snel iedereen bij elkaar roepen, er zijn korte lijnen, je kunt sneller beslissen. Ook de saamhorigheid en betrokkenheid van de medewerkers is sterker. Dat draagt bij aan de tevredenheid van onze klanten. Als algemeen directeur heb ik meer directe invloed op de koers van de organisatie en over het realiseren van onderscheidend vermogen: in een beursgenoteerde organisatie die in 75 landen actief is, vond ik dat best lastig.”

Reuver ziet een heldere opdracht voor Frontline in de markt. Een van de belangrijkste uitdagingen in klantcontact ligt wat hem betreft op het vlak van integraties. “Veel oplossingen zijn als puntoplossing geïmplementeerd, waardoor synergievoordelen niet of beperkt behaald worden. Denk aan zoiets als een chatbot: waar ligt het beheer? Komen die conversaties terecht in het CRM-systeem? Het zijn vergelijkbare vraagstukken van vroeger, toen e-mail als kanaal volledig losstond van het telefoniekanaal. Dat gebrek aan synergie speelt nog nu dus op andere terreinen en raakt niet alleen het contactcenter, maar ook marketing. Nog steeds is er binnen het contactcenter een enorme rijkdom aan data, waar weinig mee gebeurt,” vertelt Reuver.

Grootste uitdaging: integratie
“Met meer kanalen, meer verschillende taken en competenties groeit de uitdaging om losstaande oplossingen te integreren. Er zijn bijvoorbeeld nog veel bedrijven die met Excel werken voor het maken van de planning en de roosters. Maar Excel helpt je niet bij het rekening houden met voorkeuren van medewerkers of met zelfroosteren, laat staan bij predictive routing waarbij je op basis van artificial intelligence kunt voorspellen welke medewerker welk contact het beste kan oppakken en afhandelen. Contactcenters die plannen met Excel, lopen uiteindelijk tegen beperkingen aan. Daarom hebben wij onder andere ook Monet van Verint opgenomen in ons portfolio, een overzichtelijke en SaaS-gebaseerde oplossing voor WFM. Die oplossing past – ook financieel – goed bij operaties tot zo’n 250 seats, een groep waar veel van onze klanten deel van uitmaken. Monet, dat door eerder dit jaar door Verint is overgenomen, introduceren we tijdens het WFM Congres van PlanMen op 19 en 20 september. Vergeleken met de enterprise oplossingen van Verint is Monet een laagdrempelige WFM-tool die goed past in ons best-of-breed portfolio waarmee we onze klanten van A tot Z kunnen ondersteunen.”


‘Implementeren is integreren’
“Frontline was altijd al een bedrijf dat applicaties met elkaar verbindt. Implementeren is immers vaak óók integreren. Onze klanten zijn bezig om hun IT-landschap geleidelijk te ‘versaasen’; steeds meer diensten worden ‘as a service’ afgenomen. Ze krijgen te maken met een ecosysteem van oplossingen dat bij iedere aanpassing of uitbreiding vraagt om doorlopend optimaliseren. We zien daarnaast dat bedrijven vaker vastlopen in die nieuwe complexiteit. Ook steken ze steeds meer energie in analytics om de business verder te optimaliseren. Daardoor verandert ook de vraag die wij krijgen. De orkestratiefunctie in klantcontact wordt steeds belangrijker. Dat betekent onder andere dat wij onze positionering iets zullen aanpassen. Voor het einde van het jaar verwacht ik daar meer over te kunnen zeggen. Sowieso zullen we de komende tijd harder aan de weg timmeren om te laten zien wat we allemaal hebben gedaan en kunnen doen voor onze huidige en toekomstige klanten.”

Bron: https://www.klantcontact.nl/frontline/

CCMA_Awards_2019.png

Er kwamen de afgelopen maanden ruim 70 nominaties binnen bij de organisatie van de CCMA Award- Manager of the Year 2019. Na een eerste selectieprocedure bleven er na een juryberaad uiteindelijk 10 finalisten over. De komende periode gaan deze finalisten met elkaar de strijd aan. De volgende momenten bepalen wie de jury uiteindelijk als winnaar aanwijst tijdens het finale event op woensdag 02 oktober 2019: een jurybezoek, een persoonlijke pagina van de finalist op de website www.ccma.nl , de inhoudelijke discussies van de finalisten op de CCMA Linkedin Community en hun kwaliteiten tijdens het inhoudelijke deel van het finale event. Tot slot kan het publiek ook meestemmen dit jaar!  


De CCMA Awards - Manager of the Year finalisten 2019:

1. Robin van Dorland - Woonstad Rotterdam

2. Liesbeth Haesen - Nationale-Nederlanden

3. Chris Krijger - Tele2

4. Denise Kroeze Schopbarteld - ABN AMRO

5. Ron van Munster - TUI Nederland

6. Miranda Maris - Afterpay

7. Mirjam van den Berg - Travix

8. Ine Beljaars - Aegon

9. Trinh-Ho Si - Allianz

10. Onno van Zelst - Alliander

 

De CCMA is heel trots op deze mooie lijst met finalisten en wil ze nogmaals feliciteren met hun finale plaats. Wil je meer weten over de finalisten zorg dan dat je onze website www.ccma.nl in de gaten houdt. Ook geven de finalisten meer prijs van hun "secrets" tijdens inhoudelijke discussies op de LinkedIn Community van de CCMA en het finale event op woensdag 02 oktober 2019. Een event voor klantcontact professionals dat je niet wil missen in 2019! CCMA & hoofdsponsor FINTREX partner of Yource geven dit jaar een andere invulling aan het event.  “De branche verdient een event waar we inhoud, aandacht voor het vak, waardering middels een award én leuke mensen bij elkaar brengen. Een feest waar nog lang over nagepraat wordt, hét event van het jaar binnen klantcontact!” aldus Ingrid Schermer (voorzitter CCMA).  


En dat is dus wat er dit jaar gaat gebeuren. In de middag kun je bij ’t Spant in Bussum getuige zijn van interviews met de finalisten door Sophie Hilbrand, de live jurysessie met kennistafels geleid door de 10 finalisten. In de avond wordt door Sophie, tijdens een bijzonder diner met o.a. illusionist Victor Mids, de winnaar bekend gemaakt. En dan wordt dit jaar het event dus afgesloten met een niet te missen branchefeest  ‘Feesten met de Finalisten’. Daar moet je net als 100-en klantcontact professionals bij zijn.  


Tijdens dit klantcontact feest met live band ‘The Nightflight’ is er nog een verrassend live optreden van een special guest. Maar die houden ze, passend bij het thema van dit jaar ‘The Secret’ nog even geheim.   


Bemachtig nu nog een ticket en ontdek de geheimen van succesvolle managers in klantcontact. Een geheel verzorgde all-inclusive avond in ’t Spant in Bussum!
  

De tickets voor het event zijn vanaf nu verkrijgbaar via www.ccmaawards.nl

Wees er snel bij want voor het inhoudelijke middagprogramma met de live jury sessies waarbij het draait om kennisdelen en verdieping zijn de plaatsen zeer beperkt. 

>> Bestel nu een ticket voor de klantcontact award show van het jaar!<<  

 

Noot voor de redactie De CCMA is de beroepsvereniging in Nederland voor professionals die werkzaam zijn in de Customer Contact branche. Voor vragen omtrent de CCMA of de CCMA Awards – Manager of the Year kan contact opgenomen worden met:Organisatie CCMA Awards - Mariska van der Staaij – 06-15679249 – Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Search

Meld u aan voor onze nieuwsbrief

Wij gebruiken de gegevens die u op dit formulier verstrekt om u te informeren via onze e-mail nieuwsbrief. Hiermee brengen we u op de hoogte van evenementen en interessante nieuwsfeiten uit de branche.

U kunt op elk moment van gedachten veranderen door op de link Abonnement opzeggen te klikken in de voettekst van elke email die u van ons ontvangt, of door contact met ons op te nemen via marketing@frontline.nl. We zullen uw gegevens met respect behandelen. Bezoek onze website voor meer informatie over hoe wij omgaan met uw privacy. Door op aanmelden te klikken, stemt u ermee in dat wij uw gegevens mogen verwerken in overeenstemming met deze voorwaarden.

* verplicht veld