Alle nieuwsberichten

Verslag van CX17 in Brussel door Berry Willemse van Capter

Agenda CX17 Genesys Brussels
Genesys heeft een jaarlijkse klanten- en partnercongres, geheel in het kader van customer experience (CX), waar ik door onze implementatiepartner Frontline voor ben uitgenodigd. Dit was de eerste maal dat ook de gehele interactive intelligence-familie deel uitmaakte van de partners en klanten. Het thema was dan ook heel passend ‘Together’ en het was een enorm druk driedaags programma waar je zelf aan kon geven (via een gebruiksvriendelijke app uiteraard) waar je bij wilde zijn. Naast de customer experience viel het me ook op dat er veel gesproken werd over employee engagement.

Dag 1 – Banking & Insurance
De reden waarom ik zo enthousiast was om af te reizen naar Brussel lag hem vooral in het feit dat bijna al onze grote klanten gebruik maken van één van de oplossingen van Genesys. Daarnaast was het voor het eerst dat er een speciale “Banking & Insurance forum” was ingericht voorafgaand aan de officiële opening. Op het forum werden de trends besproken op het gebied van AI (artificial intelligence), chatbots, machine learning en connectiviteit. De rest van het programma die dag bestond uit een aantal general sessions waar de hoofdontwikkeling KATE van Genesys werd uitgelegd. Zonder in een geheel technisch verhaal te vervallen moet je KATE voorstellen als samensmelting van het bovenstaande. Het is een chatbot die echt compleet gericht is op omnichannel bediening en het bewaren en leren van alle data die in ieder contact heeft plaatsgevonden. Na een receptie zijn we met de Benelux leden nog even ergens samengekomen om in een informele setting ervaringen, zowel van de dag als over het programma, uit te wisselen.

Dag 2 - Breakoutsessies
De dag bestond uit allerlei verschillende breakoutsessies waar je een eigen programma kon samenstellen. Ik heb me vooral gericht op omnichannel (KATE) en klantbedieningsessies (slimme keuzemenu’s, visuele menu’s in een chat etc.). Na het bijwonen van verschillende live demo’s en presentaties voor het toepassen van verschillende kanalen op onze bestaande en nieuwe business heb ik onze partner Frontline weer opgezocht. We hebben elkaar bijgepraat en ideeën gedeeld voor mogelijk interessante toepassingen die nu al mogelijk zijn en wellicht in de nabije toekomst. In de avond had Genesys een feestavond gepland in Brussels Event Brewery, ook een erg indrukwekkende locatie en happening.

Dag 3 – Education Day
De laatste ochtend stond voor mij in het kader van education-day. Hier kregen we tips and tricks van de productspecialisten en consultants van Genesys. Frontline was ondertussen een award in ontvangst aan het nemen en na een afsluitende lunch was het tijd om huiswaarts te keren

Deelnemen aan dit congres was erg inspirerend. Kijk voor meer informatie vooral naar het programma op http://www.genesys.com/cx/cx17/brussels

Search

Meld u aan voor onze nieuwsbrief